OBSZAR 1 : Zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej

                                wychowania przedszkolnego

 

Temat: Aerobic – ćwiczenia przy muzyce

Grupa: 6 latki

Data: 17.03.2014

Prowadząca: Joanna Siuta

Cele:

- zdobywanie wiadomości na temat korzyści jakie przynoszą ćwiczenia

- utrzymywanie prawidłowej postawy ciała

- poznawanie nowej dyscypliny – fitness

- koordynacja ruchowa w rytm muzyki

Cele operacyjne:

- wykonywanie podstawowych kroków: step touch z naprzemiennym krążeniem barków,

knee up do przodu i na boki, wymach rękoma przy wyprostowanych plecach.

Metoda: naśladowcza, zabawa

Pomoce: płyta CD, magnetofon

Przebieg zajęć:

1)      Podanie tematu, wyjaśnienie słowa – fitness, rozmowa na temat : jakie korzyści płyną z ruchu fizycznego.

2)       Rozgrzewka

- ćwiczenia rozciągające

-pokazanie podstawowych kroków: step touch, marsz w miejscu, skłony, skipping A, B, C, interwały: bieg w miejscu

Podstawę stanowi marsz i step touch

3)      Układ ćwiczeń opiera się na podstawowych krokach aerobicu:

- step touch od PN z krążeniem barków w tył

- step touch z krążeniem barków od PN z krążeniem barków w przód

- skipping A

- ćwiczenia regulujące  oddech

- krok dostawny z obrotem do prawej strony

- skipping B

- step touch z przysiadem

- wymach bioder do boku

- interwał  - bieg w miejscu

- skipping C

- ćwiczenia regulujące oddech

- skłony w bok 

- koci grzbiet

 

 

Opis

 Dzieci zapoznały się z nową dyscypliną taką jak fitness. Podczas zajęć poznały podstawowe kroki aerobicu

oraz dostosowania tępa ćwiczeń w rytm muzyki. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach,

wykonywały zadania z bardzo dużym zaangażowaniem. Przez cały czas starały się pamiętać

o prawidłowej postawie ciała oraz prawidłowym oddychaniu. 

 

 

Temat: Taniec z szarfą  – ćwiczenia przy muzyce

Grupa: 6 latki

Data: 20.03.2014

Prowadząca: Joanna Siuta  

 Cele: 

- ćwiczenia z elementami tańca

- kształtowanie koordynacji ruchowej

- umiejętność zapanowania nad własnym ciałem

- kształtowanie poczucia rytmu

 Cele operacyjne :

-Dostosowanie ruchów ciała do tempa muzyki,

- koncentracja na wykonywaniu dwóch czynności naraz: wymach szarfą oraz krok taneczny

Metoda: naśladowcza 

Pomoce: płyta CD, magnetofon, szarfy

Przebieg zajęć:

1.       Podanie tematu, pokazanie dzieciom jak prawidłowo kręcić szarfą, pokazanie tanecznych kroków z wykorzystaniem ćwiczeń rozciągających

2.       Rozgrzewka

a. ćwiczenia rozciągające mięśnie grzbietu, ramion, nóg

b. marsz po obwodzie koła w rytm muzyki  na całych stopach, piętach, palcach machając szarfą w górze  

3.        Zabawa „Bociany” – dzieci stają ja jednej nodze, szarfą wirują pod podniesioną nogą ( zmiana nóg)

4.        Zabawa „Koniki” – dzieci podskakują w rytm muzyki lewą rękę z szafą trzymają z tyłu kręcą w prawo imitując ogon koński ( zmiana rąk)

5.       zabawa „odganianie muchy” – dzieci stoją w lekkim rozkroku jak najbardziej pochylone do przodu w prawej ręce trzymają szarfę kręcąc od góry do dołu

6.       Zabawa „Kołyszące drzewa” – dzieci stoją w lekkim rozkroku ręce z szarfą trzymają w górze, w rytm muzyki kołyszą się na boki machając szarfą

7.       Zabawa „Kwiatki rosną”- dzieci klęczą skulone w rytm muzyki powoli kucają, prostują sylwetkę ciała, machają szarfą od dołu do góry

8.       Zabawa „ Pada deszczyk” – dzieci stoją mając złączone nogi, prawą rękę z szarfą podnoszą do góry kręcą szarfą wokół własnego ciała

9.       Zabawa „zielone żabki” – dzieci skaczą jak żabki próbują jedną ręką machać szarfą w górze

10.   Zabawa „Dmuchawce” – dzieci stoją w kole, jedną rękę z szafą trzymają lekko ku górze tak aby koniec szarfy był na wysokości ust,

nabierają powietrze nosem wypuszczają ustami dmuchając w szarfę

1  Podsumowanie zajęć -rozmowa z dziećmi na temat, która zabawa im się najbardziej podobała a która sprawiła im trudność

 

                 

Opis:

Dzieci miały możliwość wyboru muzyki oraz koloru szarf. Próbowały wymachiwać szarfą w rytm muzyki

co sprawiało im wiele radości oraz zabawy. Trudność sprawiła im zabawa „bociany”

niektóre dzieci miały problem z wykonywaniem dwóch czynności na raz – stanie

na jednej nodze, machając szarfą pod podniesioną nogą.  Podczas zajęć było widać

u dzieci pełne zaangażowanie oraz koncentrację.  

 

 

 

Inne działania realizowane podczas całego roku szkolnego:

 

    - udział w akcji Przedszkolaki na Start

    -  Polska biega

    -  Zimowy kulig

    - Wyjście na sanki 


     

     

    OBSZAR NR 3: EDUKACJA ZDROWOTNA


    W myśl „ W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH” wyruszyliśmy na poszukiwanie wiosny w plener,

    a także poćwiczyliśmy w Hali Sportowej w Szkole Podstawowej nr1 w Piechowicach.



    SCENARIUSZ WSPÓLNYCH ZABAW ,,WITAMY WIOSNĘ ”

    Dnia : 21 marca 2014 r.
    Prowadzące : Małgorzata Janasz, Grażyna Popera

    Temat: Zabawy ruchowe na powitanie wiosny.

    podstawa programowa:

    6.2 orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu

    ze środków transportu;

    6.5 próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny

    w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie

    bawić, a gdzie nie.

    9.1 przejawia, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi

    zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami i obrzędami ludowymi

    ze swojego regionu;

    5.3 jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości,

    jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;

    4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie

    przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.


    Cele :

    -uświadomienie ćwiczącym ,że bardzo ważna jest aktywność ruchowa

    na świeżym powietrzu

    -uczestnictwo w zabawach ruchowych.
    -zapoznanie z tradycją żegnania zimy i powitania wiosny;
    -integrowanie się dzieci z różnych grup

    -zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się środkami

    lokomocji publicznej pociąg, autobus
    -nabywanie umiejętności współdziałania w zespole

    -uświadomienie ćwiczącym ,że bardzo ważna jest aktywność

    ruchowa na świeżym powietrzu

    -uczestnictwo w zabawach ruchowych.

    Cele operacyjne:
    -uczestniczy chętnie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
    -uczestniczy w obrzędzie topienia Marzanny i zwyczaju chodzenia z gaikiem;
    -współdziała w zespole;
    -współtworzy radosną atmosferę i integruje się z dziećmi z innych grup;
    -śpiewa piosenki o tematyce wiosennej

    -przestrzega zasad bezpiecznego zachowania ,które wcześniej poznał

    Przebieg:
    1. Nawiązanie do dzisiejszej uroczystości

    ,,ŻEGNAMY ZIMĘ – WITAMY WIOSNĘ”.
    Zebraliśmy się dzisiaj, by wszystkim dzieciom i dorosłym podać najświeższe wiadomości                                                                                                                                                  
    od dziś 21 marca wiosna u nas zagości. W związku z tym zapraszamy na spotkanie które rozpoczniemy                                                                                                                            wspólnym odśpiewaniem piosenki Idzie wiosna

    2. Wyjście z przedszkola w poszukiwaniu Wiosny -przemarsz na stacje PKP Piechowice                                                                                                                                                         (marsz kolumną ze zwróceniem uwagi na zachowanie bezpieczeństwa na drodze)

    3. Na stacji PKP

    • odczytanie przez megafon przez dróżnika PKP w Piechowicach  informacji dla dzieci: 

    UWAGA DZIECI Z PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 2

    W PIECHOWICACH

    UWAGA DZIECI Z PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 2

    W PIECHOWICACH

    WIOSNA ZAPRASZA WAS NA WYCIECZKĘ POCIAGIEM

    DO GORZYŃCA

    UWAGA POCIA NADJEŻDŻA ,PROSZE ODSUNĄC SIĘ OD TORÓW

    I ZACHOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO

    PKP PIECHOWICE ZYCZĄ UDANEJ PODRÓZY

    • Podróż pociągiem

    -zapoznanie z zasadami podróżowania pociągiem

    • zajęcie miejsca w wagonie

    • wykupienie biletu

    • spokojne oczekiwanie na wsiadanie i wysiadanie z pociągu

    • stosowanie się do zaleceń konduktora

    5. Przejście na plac zabaw w Górzyńcu ( marsz kolumna po zróżnicowanym terenie z góry, pod górkę)

    oglądanie szczytów naszych gór -KARKONOSZY(nabywanie dumy w piękna okolicy w której mieszkamy,

    poznanie nazw szczytów)poznanie, rozpoznawanie charakterystycznych miejsc ( Śnieżnych Kotłów,Szrenicy, Chojnika)

    6. Plac zabaw w Górzyńcu

    • Pożegnanie Marzanny okrzykiem

    „ MARZANNO, MARZANNO TY ZIMOWA PANNO, MY CIEBIE ŻEGNAMY

    I WIOSNĘ DZIŚ WITAMY ”

    • Powitanie Wiosny przez odszukanie gaiku i symboli wiosny (bocian, bazie, wiosenne kwiaty, żaba)

    • Odśpiewanie przez poszczególne grupy przedszkolne piosenek o wiośnie

    • Zespołowe zabawy ruchowe: ( w załączniku treść piosenek)

    • ilustrowanie ruchem piosenki „Gdy tylko rano wstaje”

    • zabawa naśladowcza „Żabki i bociany” ( dzieci podzielone na żabki i bociany, żabki podskakują obunóż,

    •  bociany stoją na jednej nodze na sygnał zamiana rol )

    • ilustrowanie ruchem zabawy „Kółko małe kółko duże”

    • zabawa bieżna „Pszczółki” ( na hasło pszczółki dzieci biegają na hasło deszcz przykucają i stukają piąstka w trawę)

    • ilustracja treści piosenki „Tęcza”

    • indywidualne zabawy ruchowe na placu zabaw

    7. Powrót z gaikiem do przedszkola podczas którego dzieci wypatrują oznak wiosny

    w otoczeniu ( ogrodach, drzewach, na rzece), śpiewają piosenki i skandują okrzyki na powitanie wiosny

    WIOSNO, MY CIEBIE WITAMY, BO JUŻ ZIMY DOŚĆ MAMY”







    Załącznik:

    1.Gdy tylko rano wstaje

    Gdy tylko rano wstaje to ćwiczę skok ,bieganie

    chce silnym być i zdrowym

    rekordowym

    przechytrzyć pragnę lisa biec, szybciej od tygrysa i wilka wywieść w pole

    rokendrolem

    w prawo skręt w lewo skok ręce w przód nogi w bok całą wiosnę jest karnawał trwa zabawa

    W lewo skręt w prawo skok ręce w przód nogi w bok całą wiosnę jest karnawał trwa zabawa


    2. „Kółko małe kółko duże”

    Kółko małe kółko duże głowa prosto,ręce w górze

    skłoń się w prawo skłoń się w lewo tak się w lesie chwieje drzewo

    skłoń się w prawo skłoń się w lewo tak się w lesie chwieje drzewo

    widzisz łączkę tam na łące skaczą żabki i zające

    skryj się żabko skryj się w wodzie bo po łączce bociek brodzie

    skryj się żabko skryj się w wodzie bo po łączce bociek brodzie

    chodzi szuka tataraku a po żabce ani śladu

    więc odleciał w gore bociek i skrzydłami macha w locie

    więc odleciał w gore bociek i skrzydłami macha w locie

    Kółko małe kółko duże głowa prosto,ręce w górze

    takie skrzydła ptaki mają pokażemy jak fruwają

    takie skrzydła ptaki mają pokażemy jak fruwają

    już skończyła się zabawa maszerujmy lewa prawa

    już nie jestem żabką ptakiem tylko małym przedszkolakiem

    już nie jestem żabką ptakiem tylko małym przedszkolakiem


    3. Tęcza (śpiewa i pokazuje się coraz szybciej)

    Pada pad pada deszcz,wieje,wieje wiatr

    Pada pad pada deszcz,wieje,wieje wiatr

    błyskawica grzmot a na niebie kolorowa tęcza

    błyskawica grzmot a na niebie kolorowa tęcza



    Temat: Zabawy ruchowe w sali gimnastycznej


    prowadząca: Grażyna Popera

     

    data: 28.02. 2014


    miejsce :sala gimnastyczna przy Szkole Podstawowej nr 1 w Piechowicach


    podstawa programowa:

    5.3 jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości,                                                                                                                                                                                       jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;

    4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,                                                                                                                                                           w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.

    2.4 samodzielnie ubiera się i rozbiera, dba o osobiste rzeczy                                                                                                                                                                                                         i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież;

    6.2 orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu                                                                                                                                                                                     ze środków transportu;

     

    cele:

    • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej dzieci poprzez zabawy ruchowe w sali gimnastycznej

    • nabywanie umiejętności czerpania radości i satysfakcji z rożnych form kontaktów społecznych

    • rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo dzieci


    cele szczegółowe:

    • kształtowanie sprawności fizycznej                                                                                                                                                                                                                               kształtowanie samodzielności ubierania się i rozbierania                                                                                                                                                                                             kształtowanie współpracy i integracji w grupie podczas zabaw w sali gimnastycznej

     

    metody: zadań stawianych do wykonania

     

    pomoce: kosz do koszykówki, bramka i kije do hokeja, bramka do piłki nożnej,

                  piłki,ławeczka, płotki


    Przebieg

    część wstępna

    • zmiana obuwia w szatni i przejście do sali gimnastycznej                                                                                                                                                                                     rozgrzewka w formie aerobiku prowadzona przez instruktorkę mamę Zuzi panią Kupczyk                                                                                                                                              podział na zespoły i przydzielenie opiekuna, wybór kapitana

    • część główna 

    •  stacje ( pokonanie przez wszystkich zawodników zespołu zadania z kolejnych stacji,                                                                                                                                                         zmiana stacji jest możliwa po wykonaniu zadania przez wszystkich zawodników zespołu                                                                                                                                                  i potwierdzeniu przez kapitana i opiekuna zespołu)

    • 1. kozłowanie piłki i rzut do kosza dzieci ustawione w rzędzie, pierwsze dziecko kozłuje                                                                                                                                                      i rzuca do kosza,biegiem wraca i podaje piłkę kolejnemu zawodnikowi,

    • 2. marsz / czołganie po ławce , zeskok obunóż dzieci ustawione w rzędzie pierwsze dziecko wchodzi na ławeczkę                                                                                                            i pokonuje je marszem zeskakuje, następnie kładzie się na ławeczce i przesuwa po niej , schodzi uderzeniem dłoni daje znak do wykonania                                                                zadania kolejnemu zawodnikowi z zespołu, kolejność marszu / czołgania jest dowolna

    • 3. kopnięcia piłki nożnej do bramki dzieci ustawione w rządzie, dobiegnięcie do punktu strzału ,                                                                                                                                   ddanie kopnięcia do bramki nogą, powrót do rzędu, kolejno wykonują zadanie wszyscy zawodnicy zespołu 

    • 4. przechodzenie przez plotki dzieci ustawione w rzędzie, pierwsze dziecko pokonuje płotki przechodzą przez nie,powrót biegiem                                                                                     do rzędu,kolejny zawodnik pokonuje zadanie slalom z piłeczka hokejową i strzał na bramkę 

    5. dzieci ustawione w dwóch rzędach, na sygnał toczą piłeczkę slalomem między pachołkami                                                                                                                                                   przy użyciu kiju hokejowych w umownym miejscu oddają strzał do bramki,                                                                                                                                                                         powrót biegiem do swojego rzędu i przekazanie kija i piłeczki kolejnemu zawodnikowi                                                                                                                                              


    część końcowa

    • okrzyk na zakończenie zabaw ruchowych w sali

       HIP, HIP HURA x 3

    • zmiana obuwia i powrót do przedszkola



     

     


     

    OBSZAR 6 KONKURS „ Zdrowo i bezpiecznie”

     

    Aby sprawdzić wiadomości i umiejętności przedszkolaków z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia zorganizowano

    konkurs „ Zdrowo i bezpiecznie”. Konkurs został przeprowadzony wspólnie z Ochotniczą Strażą Pożarną

    w Piechowicach, Do współpracy zaproszono również Ratownika medycznego

    oraz Panią Danusię – intendentkę naszego przedszkola. Dzieci musiały wykazać

    się znajomością numerów alarmowych, sposobie wzywania pomocy, opatrywały

    kolano koleżanki, układały piramidę zdrowia, wskazywały zdrowe potrawy i produkty,

    a także próbowały zwijać strażackiego węża. Na koniec zabawy dzieci miały możliwość obejrzenia

    wozu strażackiego którym Piechowiccy strażacy przybyli do przedszkola.

                                                                                 S. Januszkiewicz

                                                                                  D. Jarosz

     

     

    Inne działania realizowane podczas całego roku szkolnego :

     

     

    - Co roku placówka organizuje Międzyprzedszkolny konkurs „ Bezpiecznie na co dzień”

    we współpracy z Policja, Strażą Miejską, Strażą Pożarną, Karkonoską Grupą Ratowniczą GOPR

    - Co roku bierze też udział w Dolnośląskim Konkursie dla Dzieci i Młodzieży

    „ Uczę się bezpiecznie żyć” organizowanym przez Euroregion Nysa

    - co roku przedszkole bierze udział w programie „Edukacja Ekologiczna Związku Gmin Karkonoskich

       a€“ Czyste Karkonosze” i w następujących konkursach ekologicznych:

    - Konkurs plastyczny „Czyste Karkonosze”, - Konkurs „Zbieramy zużyte baterie”

    - placówka należy do Dolnośląskiej Sieci Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie

    posiada certyfikat Przedszkola Promującego Zdrowie

    - co roku odbywają się spotkania z ratownikiem medycznym, stomatologiem, dietetyczką

    - przedszkole promuje zdrowy styl życia poprzez aktywne formy wypoczynku proponowane dla dzieci

      i rodziców ( wycieczki, rajdy, podchody) 

     

     

     

     

    OBSZAR 7 ZAJĘCIA NIEZORGANIZOWANE

     

    Poznając pasje i zainteresowania sportowe najbliższych, dzieci

    spotkały się w Hali Sportowej w Szkole Podstawowej nr1 w Piechowicach                                                                                                                                             z instruktorem fitness panią Martą Kupczyk. Mama Zuzi, Pani Marta przeprowadziła                                                                                                                            z dziećmi profesjonalny trening, który dzieci bardzo zmęczył ale i dał wiele radości.

     

     

    Przedszkolaki spotkały się również z mamą Damiana, Panią Martą Michałków.                                                                                                                                   Pani Marta, zapoznała dzieci z nową dyscypliną sportową jaką jest Nordic Walking.

    Dzieci maszerowały z kijkami, co czyniły po raz pierwszy, i mamy nadzieję,                                                                                                                                         że wspólnie z rodzicami będą kontynuować spacery z kijkami.

    Inne działania w ciągu roku:

     

    - spotkanie z trenerem piłki nożnej

    - spotkanie z piłkarką Narodowej Kadry Piłki Nożnej Kobiet

    - spotkanie z kolażem

    - spotkanie biatlonistka

     

     

     

     


     

    OBSZAR NR 8 – Aktywność w gronie rodziny

    Scenariusz zajęć z rodzicami z wykorzystaniem elementów metody W. Sherborne

    Data: 20.03.14r.

    Grupa – 4 – 5 latki

    Prowadząca: Małgorzata Janasz

    Cele:

      - Kształcenie płynności ruchów i poczucia rytmu

      - Wzmacnianie więzi uczuciowej między dzieckiem, a rodzicem

      - Zdobywanie przez dziecko poczucia bezpieczeństwa w obecności rodzica

    Cele operacyjne:

      - Dziecko potrafi współpracować z partnerem

      - Dziecko doskonali poczucie rytmu

      - Dziecko umie słuchać i wykonywać zadania

      - Dziecko czuje się bezpieczne podczas ćwiczeń z rodzicem

    Metody: Ruchu rozwijającego W. Sherborne

    Formy: Grupowa, ćwiczenia w parach

    Pomoce: tamburyno, pianino, magnetofon, płyta CD, kartki

    Przebieg zajęcia:

    1. Zabawa przy piosence „Taniec przyklejaniec ” – przy muzyce dotykanie się dłońmi, łokciami, brzuchami, palcami, plecami, 

  •                                                       zabawa z kartką – dotykanie się przez kartkę

  • 2. Zabawa „Powitanie” - wszyscy stoją w parach, prowadząca kieruje zabawą, mówiąc: nos do nosa, plecy do pleców,   
  •                     ręka do ręki, ucho do ucha, kolano do kolana…

  • 3. Zabawa ze śpiewem „Pa, ram, pam, pam” –klaskanie o uda, łaskotanie partnera po głowie i po brzuchu
  •    Zabawa „Patrz i słuchaj” – rodzic z dzieckiem biegają po sali trzymając się za ręce, na przerwę w muzyce i hasło, np. kolor żółty,   

  •      szybko odnajdują przedmiot w takim kolorze i dotykają go

  • 4. Zabawa „Zegar” – stopy dziecka oparte mocno na podłodze, dziecko ma zamknięte oczy, kiwanie dziecka na boki, w tył, do przodu

  • 5. Zabawa „Skała” – rodzic w siadzie skulnym, a dziecko próbuje je przesunąć, potem zmiana ról

  • 6. Zabawa „Przepychanie” – dziecko z rodzicem siadają plecami do siebie i przepychają się, najpierw dziecko, potem rodzic

  • 7. Zabawa „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek , a rodzic usiłuje rozwinąć paczkę, potem zmiana ról

  • 8. Zabawa „Waga” – rodzic i dziecko stają naprzeciw siebie , chwytają się za ręce i wykonują przysiady

  • 9. Zabawa „Huśtawka” – rodzic leżąc na plecach, nogi zgięte, podtrzymuje za ręce dziecko leżące na jego goleniach i huśta nim

  • 10. Zabawa „Idziemy razem” – dziecko staje na stopach rodzica i chodzą razem po sali

  • 11. Zabawa „Duży tunel’ – rodzice stoją w rozkroku, jeden za drugim, a dzieci przechodzą na czworakach

  • 12. Zabawa „Mały tunel” – rodzice w klęku podpartym jeden obok drugiego tworzą tunel, a dzieci czołgają się, następnie przechodzą górą tunelu


  • 13.  Zabawa „Lustra” – rodzice i dzieci stoją naprzeciw siebie , naprzemiennie naśladują swoje ruchy i gesty

  • 14. Zabawa „Krzesełka” – rodzice siedzą w dowolnym siadzie na dywanie, dzieci maszerują , biegają , na przerwę w muzyce siadają                                                                                                            
  • na najbliższe „Krzesełko”, dziecko , które nie ma krzesełka odpada z gry, wygrywa dziecko, które usiadło na ostatnim „Krzesełku”

  • 15. Zakończenie zajęć – dzieci odpowiadają , która zabawa najbardziej im się podobała,

  • rodzice piszą to na kartkach; podziękowanie wszystkim                                                                                           

  •  za wspólną zabawę Rodzice z chęcią przybyli na zajęcia, wszyscy ubrania byli w stroje sportowe i z radością uczestniczyli we wszystkich zabawach.

    Najbardziej podobała się dzieciom zabawa w „Tunel” i „Krzesełka”.Rodzice z chęcią przybyli na zajęcia, wszyscy ubrania byli w stroje sportowe i z radością uczestniczyli

  • we wszystkich zabawach. Najbardziej podobała się dzieciom zabawa w „Tunel” i „Krzesełka”.Rodzice z chęcią przybyli na zajęcia, wszyscy ubrania byli

  • w stroje sportowe i z radością uczestniczyli we wszystkich zabawach. Najbardziej podobała się dzieciom zabawa w „Tunel” i „Krzesełka”

  •